tirsdag 25. januar 2011

Et sikkert vårtegn

Fra vi flyttet inn her og til snøen begynte å dale kunne vi være sikker på å høre en en mopedgjeng fise opp bakken utenfor huset vårt 22.55 hver ukedag. Vi har sjekket mange ganger og hver gang har det vært like før lilleviseren peker 11. Nå har isen og snøen forsvunnet og i går kveld var første gang vi hørte mopedlydene siden sein november/tidlig desember. Har savnet lyden av ungdom som er ute og gjør gatene utrygge.



Vi skriver 24. januar, men da jeg var på vei ut døren til jobb i morges, hørte jeg svarttrosten synge for første gang i år. Han var litt tidlig i år, men det viser jo at våren ikke er langt unna. Jeg gleder meg utrolig til vår nå. Fuglesang, mildere luft, lange turer og lysere tider. Selv om jeg er stor fan av alle årstider så kjenner jeg nå at jeg savner vår og dens yrende liv.



Enno ein gong fekk eg vetren å sjå for våren å røma

3 kommentarer:

  1. Hehe - før eg fekk lest teksten, trudde eg du hadde komt i ei slags "farskrise" å kjøpt deg moped!

    SvarSlett
  2. Haha, eg og trodde du hadde kjøpt moped!

    SvarSlett
  3. Neida, e ikkje så gale. Har jo den goe stasjonsvognå mi :)

    SvarSlett