torsdag 2. juni 2011

Den gode samtale

Jeg har alltid vært fascinert av bobleplast. Så når det fulgte med et lass med bobleplast i drivhusbestillingen til min kjære, var det bare å smelle i vei. Sofus fikk også en bit. Tror han ble bitt av basillen.

 

I den travle hverdag med jobb, handling, middagslaging, rydding, vasking, handling, mating, bleieskift, legging, lufting, trening etc. er det ikke alltid like lett å ha tid til den gode samtalen. Derfor liker jeg godt leggetid. Da er det ikke så mange forstyrrendes elementer. Samtaleemnet for et par kvelder siden ble barnetvprogrammer. Disse ble delt inn i preskoliansk, skoliansk og postskoliansk. Her ble det mye god mimring og "aha! Den hadde jeg glemt". Vi var begge enige om at preskoliansk var den beste epoken. Av en eller annen grunn så tror jeg at minnet om serien som omhandler maskinen Berta stopper hos min generasjon. Når Berta har vært oppe til diskusjon tidligere, har det alltid vist seg at de som er yngre enn meg ikke husker denne vidunderlige maskinen. Når barnetv-mimmringen var over, avsluttet vi med gode gamle Mods-slagere.



Du lovte å sei ifra, hvis det var meg du ville ha
Nå har eg venta så lenge, eg kjenne eg trenge et svar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar