lørdag 21. mai 2011

Tralala Lilla Molntuss

Jeg har gjort det igjen, men i motsetning til Bob, så har jeg ikke varit dum mot mig själv. Det som skjedde en gang i skuddåret før har mer og mer blitt en vane. Om ikke daglig, så i alle fall ukentlig. Sannsynligvis flere ganger i uken også. Selv om munnen er tørr så kjenner jeg at det gjorde godt for kroppen.

En høneblund, også kalt hønedupp og på engelsk powernap[1], er en kort periode med søvn. En høneblund varer i motsetning til hva som vanlig er ved normal nattesøvn ofte ikke lenger enn 20 til 30 minutter.

Et typisk sted for å utføre høneblund er ikke nødvendigvis en seng, det kan for eksempel gjennomføres i en sofa, en stol, på gulvet, med hodet på skrivepulten, eller andre egnede steder.

En høneblund i ny og ne er påstått å være godt for hjertet og hjernen.



Jeg føler meg aldri uthvilt lenger. Det er vel prisen man må betale for å være i full jobb og ha barn.


Én time søvn før midnatt er like så god som to timer etter midnatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar