onsdag 24. november 2010

Enkelte bilister...

burde blitt fratatt lappen!







Kjenner du igjen dette skiltet?
Det gjør barna i barnehagen også. Vi lærer om skilt og når en treffer på et slikt skilt skal det være trygt å gå over veien fordi bilene skal stoppe for fotgjengere. I dag når jeg var ute med "mine" nusselige ble jeg lettere sjokkert. Vi kom ned en bakke, stoppet opp ved et gangfelt og plutselig kom en bil susende rundt svingen. Garantert langt over fartgrensen. Hadde vi vært på vei over til andre siden av veien i det øyeblikket er jeg sikker på at gubben bak rattet ikke hadde hatt mulighet til å bremse før ulykken hadde vært et faktum. Litt rystet over denne hendelsen russlet vi videre til neste fotgjengerfelt som lå 20 meter lenger nede i gata. Her stoppet jeg og resten av gjengen opp. Tre biler suste forbi uten å gjøre tegn til å stoppe. En skokk med unger ikledd gule vester skal vel ikke være så vanskelig å få øye på? Som om ikke det var nok. Et par hundre meter lenger oppe i veien måtte vi krysse veien igjen. Trafikkvennlige som vi er tok vi igjen sjansen på å krysse et fotgjengerfelt. Igjen stoppet vi opp, men bilen som kom kjørende opp bakken ignorerte oss og durte avgårde som om vi ikke skulle ha stått der i det hele tatt. Håper folk jeg kjenner er observante for myke traffikanter.


De fleste feilene trafikkpolitiet finner i bilene sitter bak rattet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar