søndag 28. november 2010

Spöka

I går var det duket for nok en lysfest. Den 5. på rad for min del. -8 og kald vind gjorde at denne lysfesten ble den kaldeste jeg har opplevd. Lysfesten arrangeres lørdag før første søndag i advent. Her hører man taler og synger julen inn før det hele avsluttes av et flott fyrverkerisession. I tillegg til at det var en smule kaldt i år, så synes jeg at opplegget var litt dårlig. Kjedelige var talene. Koret bestod av sing-singaling - et barnekor. Ikke det at det var så fælt, men savnet et mer kraftfult og profesjonelt kor. Gjestesyngere var Gest (tidligere ræpper i Spetakkel) og Odd Nordstoga. Disse valgte å promotere sine egne sanger i tillegg til en jålete julesang hver. Fikk meg ikke helt i julestemning. Jeg kjente at jeg bare sto (og huttret) og ventet på den store finalen av fyrverkeri. Da det endelig kom følte jeg at jeg ikke hadde ventet forgjeves. De klarte faktisk å toppe det fra i fjor. Great succsess! Etter showet kjente jeg at jeg savnet LITT å bo i byen, fordi det tok oss 55 minutter å komme oss ut fra Bystasjonen med bilen.



Vi har handlet mye stæsj på IKEA. En av tingene vi har handlet er en liten nattlampe til småen som heter Spöka. Denne står foreløbig på mitt nattbord. Siden jeg er førskolelærer så faller det meg naturlig å leke litt med denne rett før leggetid. Nå er det sikkert noen som tenker i de litt perverse baner, men jeg kan forsikre om at lampen kun blir brukt til dukketeater. Uansett, dette medfører mye lått og løye, selv om min bedre halvdel sikkert snart begynner å gå lei.



Det er noko som fer, det er noko som skjer, det er noko som hender, det er ein som eg kjenner det er november.

1 kommentar:

  1. Eg har faktisk vurdert å melda oss på neste sesong av Åndenes makt. Detta spøkelset ska ikkje få ta nattesøvnen fra meg mer!

    SvarSlett